Akademia e-marketingu jest organizowana już po raz 11. W poprzednich edycjach udział wzięło w sumie kilka tysięcy uczestników. Wydarzenie zawsze cieszy się sporym zainteresowaniem. Organizatorzy i tym razem spodziewają się licznego uczestnictwa.
– Cieszymy się, że znowu będziemy mogli spotkać się z polskimi przedsiębiorcami, którym przekażemy swoją wiedzę oraz pomożemy im zaplanować i zrealizować strategię rozwoju ich biznesu w Internecie. Organizowane przez nas szkolenie to nie tylko wspaniała okazja do zdobycia wiedzy, ale też do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz rozmów i konsultacji ze specjalistami – mówi Anna Pszczółkowska, koordynatorka Akademii e-marketingu.
W Katowicach szkolenie dla przedsiębiorców odbędzie się 23 marca w wyjątkowej przestrzeni Muzeum Śląskiego. Muzeum to znajduje się w miejscu dawnej kopalni „Katowice”. Jego forma architektoniczna opiera się na przemysłowej historii Śląska. Większa część kompleksu jest więc pod ziemią. Wnętrza są nowoczesne i z pewnością uprzyjemnią udział w wydarzeniu.
Warsztaty poprowadzą doświadczeni doradcy internetowi z firmy WeNet Group, która jest organizatorem wydarzenia. Eksperci od marketingu online przekażą przedsiębiorcom praktyczną wiedzę oraz będą służyć doradztwem i konsultacjami.
Wiosenna edycja Akademii e-marketingu odbędzie się w pięciu polskich miastach, a więc poza Katowicami także w Gdańsku, Warszawie, Białymstoku i Krakowie. W każdym z nich udział w szkoleniu weźmie kilkuset właścicieli firm z sektora MŚP.
– Obecnie każda firma, która chce zdobywać klientów, powinna być aktywna w Internecie. Ważne jest nie tylko posiadanie firmowej strony WWW, ale też jej pozycjonowanie, aby mogła być jak najlepiej widoczna w Google. Dobrze zaplanowany i kontrolowany e-marketing daje niezliczone możliwości, a odpowiednio wdrożone działania pomagają zwiększać sprzedaż – mówi Grzegorz Kordas, jeden z prelegentów Akademii e-marketingu, praktyk SEO, od kilkunastu lat skutecznie zarządzający budżetami reklamowymi małych i średnich firm. – Aby jednak odnieść sukces, potrzebna jest znajomość efektywnych metod promocji w sieci. Chcemy przekazać nowoczesną wiedzę z obszaru marketingu online oraz skutecznego wykorzystania narzędzi umożliwiających dotarcie do potencjalnego klienta. Warto tu też wspomnieć o sztucznej inteligencji, o której ostatnio jest głośno. Nie ma się jednak czego obawiać, AI nie zastąpi człowieka. Zautomatyzuje za to wiele czynności i może być bardzo pomocna w codziennej pracy i rozwoju biznesu. Trzeba więc znać tego rodzaju narzędzia – dodaje Grzegorz Kordas.
Na program wydarzenia składają się spotkania z ekspertami, którzy w przystępny i interesujący sposób przekażą swoją cenną wiedzę. Uczestnicy Akademii e-marketingu otrzymają kompleksowy poradnik na temat tego, jak budować i z powodzeniem rozwijać swój biznes w Internecie. Poznają np. kwestie związane z tworzeniem firmowej strony internetowej oraz sprawdzone działania SEO. Przekonają się też, jak sprzedawać online za pomocą usług Google, czy też jak dobrze realizować strategię w Social Mediach i mierzyć skuteczność działań.
Specjaliści poruszą też bieżące tematy. Opowiedzą m.in. o obowiązującej od początku roku dyrektywie Omnibus, która nakłada na e-sprzedawców nowe obowiązki. To ważne, gdyż znajomość zmian w przepisach prawa to podstawa.
– Program Akademii dostosowaliśmy do potrzeb MŚP na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia z wcześniejszych edycji, a także rozmów z przedsiębiorcami. Warsztaty mają pomóc właścicielom małych i średnich firm przyswoić praktyczną wiedzę z podstaw e-marketingu. Jako Partner Premium Google mamy dostęp do najnowszych rozwiązań i zdobyczy technologii i tą wiedzą chcemy się podzielić. Uczestnicy będą mieli też możliwość porozmawiania z naszymi ekspertami, którzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą i podpowiedzą, jakie konkretne działania warto prowadzić – podsumowuje Anna Pszczółkowska, koordynatorka Akademii e-marketingu.
Udział w Akademii e-marketingu jest całkowicie bezpłatny. Aby zgłosić uczestnictwo w szkoleniu, wystarczy wypełnić formularz kontaktowy na stronie akademiaemarketingu.pl.
Organizatorem i partnerem merytorycznym wydarzenia jest firma WeNet Group.
Partnerami strategicznymi są: Krajowa Izba Gospodarcza, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach oraz Klub Integracji Europejskiej.
Patronami medialnymi 11 edycji Akademii e-Marketingu są: My Company Polska, Strefa Biznesu, Trojmiasto.pl, SlaskiBiznes.pl, Business Hub, Gazeta MŚP, Przedsiębiorcy.eu.