Bez emisji CO2 w godzinę z Warszawy do Wrocławia?!

Elektryczne i ekologiczne, autonomiczne pojazdy, podróże w kapsułach poruszających się z prędkością dźwięku. To nie science-fiction! Futurystyczne wizje przyszłości sprzed lat dziś zaczynają być teraźniejszością. Zatłoczone, zakorkowane i zanieczyszczone miasta potrzebują rozwiązań, które usprawnią komunikację i transport.

Podróż z Warszawy do Wrocławia w godzinę?

Szybkie przejazdy kolejowe to niedaleka przyszłość. System magrail, wykorzystujący pasywną lewitację magnetyczną pozwala podróżować prędkością nawet do 550 km/h (dla porównania, prędkość francuskiego TGV to 300km/h). Magrail to system oparty na wykorzystaniu istniejących już torów kolejowych. To hybrydowe rozwiązanie umożliwia poruszanie się zarówno pojazdów magnetycznych, jak i pociągów konwencjonalnych na tych samych torach, zwiększając w ten sposób konkurencyjność zrównoważonego transportu kolejowego. Polska firma Nevomo pracuje obecnie nad pełnoskalowym torem testowym tej technologii.

Wsparcie pozyskane z konkursu Szybka Ścieżka, znacznie przyśpieszyło nasze prace w sektorze B+R. Dzięki niemu powstaje najdłuższy w Europie tor do testów pasywnej lewitacji (na której oparta jest nasza technologia magrail) na terenie należącym do spółki Ciech Sarzyna w województwie podkarpackim. Grant NCBR pozwolił także na rozwój systemów IoT oraz zaawansowanie rozmów z polskimi spółkami kolejowymi w zakresie testów i komercjalizacji tych rozwiązań – mówi Kasia Foljanty, CBO i współzałożycielka Nevomo.

Czytaj więcej…