AI SPRING. SZTUCZNA INTELIGENCJA W NAUKACH EKONOMICZNYCH

Grafika zawiera logotyp Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ciemny napis na białym tle
Termin „wiosna sztucznej inteligencji” oznacza etap jej przyśpieszonego rozwoju, podczas którego w nieproporcjonalnym stopniu przyciąga ona uwagę i podnosi oczekiwania. Pomimo znaczących postępów w sztucznej inteligencji oraz popularności dyskusji na jej temat, najważniejsze zmiany związane z wpływem AI na zachowania konsumentów, strategie przedsiębiorstw i funkcjonowanie rynków są jeszcze przed nami. Możemy zatem oczekiwać rozwoju nauk ekonomicznych wynikającego z pojawienia się nowych teorii i rewizji dotychczasowych paradygmatów.

Celem konferencji jest komunikowanie wyników przeprowadzonych badań oraz – co może ważniejsze – wymiana poglądów dotyczących metod badania sztucznej inteligencji w naukach o zarządzaniu i jakości oraz w ekonomii i finansach.

ZAKRES TEMATYCZNY KONFERENCJI

Sztuczna inteligencja a zarządzanie przedsiębiorstwem

  • AI a strategia, model biznesu, przewaga konkurencyjna
  • Transformacja przedsiębiorstw z wykorzystaniem AI
  • Wpływ AI na finanse, marketing, zasoby ludzkie, produkcję i łańcuchy dostaw
  • AI w rozwoju produktów i innowacji
  • Wpływ AI na rozwój relacji z klientami i pozostałymi interesariuszami

Zarządzanie systemami sztucznej inteligencji 

  • Zarządzanie danymi i systemami sztucznej inteligencji
  • Analityka z wykorzystaniem AI
  • Bezpieczeństwo systemów sztucznej inteligencji
  • Efektywność systemów sztucznej inteligencji
  • Etyczne aspekty wykorzystania systemów sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja a rozwój społeczno-gospodarczy

  • Wpływ sztucznej inteligencji na funkcjonowanie rynków i społeczeństw
  • Sztuczna inteligencja a zrównoważony rozwój i zaburzenia funkcjonowania rynków (market disruption)
  • Sztuczna inteligencja a mikroekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw
  • Sztuczna inteligencja a funkcjonowanie instytucji sektora publicznego
  • Sztuczna inteligencja a rynek pracy
  • Sztuczna inteligencja a wzrost gospodarczy
  • Sztuczna inteligencja a pozycja konkurencyjna państw i regionów
  • Sztuczna inteligencja w badaniach i edukacji
  • Regulacje sztucznej inteligencji
  • Cykl rozwoju sztucznej inteligencji (wiosna – zima AI)

PUBLIKACJA

Planowanym efektem konferencji – oprócz dyskusji naukowej – jest monografia wydawana w Oficynie Wydawniczej SGH (20 pkt. za rozdział) i dystrybuowana w formie drukowanej oraz jako plik pdf w trybie swobodnego dostępu.

RADA PROGRAMOWA

  • dr hab. Tymoteusz Doligalski, prof. SGH (przewodniczący)
  • prof. dr hab. inż. Przemysław Biecek, PW
  • dr Leszek Bukowski
  • dr hab. Beata Czarnacka-Chrobot, prof. SGH
  • prof. dr hab. Bogumił Kamiński, AI Lab
  • dr hab. Jerzy Surma, prof. SGH
  • dr hab. Katarzyna Śledziewska, prof. UW, DELab

KOMITET ORGANIZACYJNY

  • dr hab. Tymoteusz Doligalski, AI Lab
  • mgr Daniel Kaszyński, AI Lab

REJESTRACJA

  • Zgłoszenie wygłoszenia referatu: do 7 kwietnia 2024
  • Informacja o przyjęciu referatu: do 15 kwietnia 2024
  • Zgłoszenie uczestnictwa: do 4 maja 2024

Źródło: AI Spring. Sztuczna inteligencja w naukach ekonomicznych | SGH | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie