Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych – innowacyjna platforma wymiany doświadczeń

Podsekretarz stanu w MNiSW Maria Mrówczyńska wzięła udział w Europejskim Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych. Podczas spotkania dyskutowano na temat innowacyjnych strategii marketingowych dla sektora nauki oraz wyzwań związanych z efektywną współpracą między instytucjami naukowymi a przemysłem. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Minister Nauki.

Podczas wydarzenia wiceminister Maria Mrówczyńska podkreśliła kluczowe znaczenie współpracy między środowiskiem naukowym a sektorem biznesowym.

– Udział w Europejskim Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych podkreślił, że współpraca między nauką a biznesem jest niezbędna, by skutecznie napędzać rozwój technologii. Tylko poprzez wspólne działania możemy tworzyć innowacje, które odpowiadają na złożone wyzwania współczesnego świata i wspierają postęp, wzmacniając fundamenty zrównoważonego rozwoju i globalnej konkurencyjności – mówiła podsekretarz stanu w MNiSW.

– Dzisiejsze forum stanowi doskonałą płaszczyznę do szerokiej dyskusji nad ramami codziennej, systemowej pracy w jednostkach naukowych, aby kreować innowacje, które mają realny wpływ na przemysł. Szczególnie, że celem tego spotkania jest promocja osiągnięć polskich naukowców, najlepszych, sprawdzonych praktyk działów marketingu i komercjalizacji, które sukcesywnie mogą być wdrażane przez wszystkich uczestników łańcucha wartości. Tak, by docelowo stały się one ważnym elementem rozwoju polskiej gospodarki, pracowały na rzecz przedsiębiorstw i lokalnych społeczności – dodała.

Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych

Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB) zyskało stałe miejsce wśród najważniejszych wydarzeń marketingowych w Europie, stanowiąc od lat platformę dialogu i inspiracji. Tegoroczna edycja zgromadziła szerokie grono ekspertów z sektora naukowo-badawczego, przedstawicieli uczelni, instytutów badawczych, liderów branży B+R oraz innowacyjnych startupów.

Główne tematy forum: współpraca nauki i biznesu

Tematyka forum obejmowała m.in. rozwój nowych technologii w kontekście efektywnej współpracy między nauką a biznesem. Jednym z istotnych zagadnień poruszanych podczas wydarzenia było budowanie sukcesu rynkowego ośrodków badawczych. Uczestnicy zastanawiali się, jak w nowoczesnym, konkurencyjnym środowisku skutecznie zarządzać działalnością instytucji naukowych i wykorzystać marketing do umocnienia ich pozycji na rynku oraz zwiększenia rozpoznawalności.

Źródło: Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych – innowacyjna platforma wymiany doświadczeń – Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Portal Gov.pl